Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Pantun

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: omegadragon
Word Count: 157
Date: Wed, 6 Aug 2008 Time: 7:34 PM
0 comments

Aku ada pantun yang aku ubah menjadi lawak.Dengarkanlah:

Terlajak perahu boleh diundur, Terlajak kereta pun boleh undur, Terlajak kapal terbang takde gear reverse,sori.

Bersatu kita teguh, Bercerai kita kahwin lain.

Sudahlah jatuh ditimpa tangga, Tertempek pula taik ayam.

Alang2 mandi biar guna sabun dan syampu.

Harimau mati meninggalkan belang, Isteri mati meninggalkan gelang, Suami mati meninggalkan hutang (Tu la, jangan suruh suami beli gelang secara hutang)

Sebab mulut santan binasa, Sebab mulut juga.....nasi pun habis.

Biar putih tulang, Jangan kuning gigi (Gosok jangan tak gosok)

Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang kecuali ada beruk atas pokok tu.

Malang tidak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tidak berbunyi.

Biar mati bini, Jangan mati anak ( Boleh kahwin lain ape)

Berakit2 kehulu, berenang2 ketepian, Lama2 penat juga.

Harapkan pagar, Pagar pun tak leh harap.

Hujam emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, Kalau macam tu baik tak yah hujan.

Patah tumbuh, hilang report polis.

Share this lawak:

About the Author


Rating: 2.5

Comments

  • Wed, 6 Aug 2008 at 8:10 PM, by jud94
    dah ade lar peribahasa nie kat dlm lawakjenaka..!!tapi ko nyer lagi pendek.....

  • Wed, 6 Aug 2008 at 11:49 PM, by matlempang
    recycle lawak ker

  • Thu, 7 Aug 2008 at 1:35 PM, by omegadragon
    ade ke aq x prasan

  • Thu, 7 Aug 2008 at 1:42 PM, by omegadragon
    peribahasa ko lain dari aq punya la jud94

  • Thu, 21 Aug 2008 at 8:17 PM, by anna2
    he he..... ape pun... anna2 like this joke....

  • Thu, 8 Jan 2009 at 1:43 PM, by mekoo
    lawak ntah pape ntah..

  • Thu, 8 Jan 2009 at 1:46 PM, by mekoo
    anna2 sdap sgt ke lwk ni..xde pun yg xsuke..

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.