Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Karangan terbaik UPSR

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: mrhann84
Word Count: 512
Date: Fri, 27 Feb 2009 Time: 12:03 AM
13 comments

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat

suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu

dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu

saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan

sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi

saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah

saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer

kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak

sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari

arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia

menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori

tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak

saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya.

Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula

terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda

kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori

itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah

feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu

feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire

pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori

itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak

saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting

Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri

yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri

semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori

sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia

menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia

menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan

kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.

Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik

ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg

tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang

putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun

sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri

itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati.

Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang

telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia

menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan

semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih

ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu

kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran

yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya

terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di

rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah

saya lihat sebelum saya mati.

Share this lawak:

About the Author

Sory kalau lawak ni dah penah di post sbelum ni..

Just nak share..


Rating: 3.0

Comments

  • Fri, 27 Feb 2009 at 3:49 PM, by bawang
    sorry diterima..da ade

  • Fri, 27 Feb 2009 at 4:08 PM, by fetty wan
    boleh than jgk lawak awak ne blm pernah bace lah he he he

  • Fri, 27 Feb 2009 at 4:08 PM, by myaries
    ko copy ye????

  • Fri, 27 Feb 2009 at 5:19 PM, by mrhann84
    aku copy dak upsr pnye huhuhu...

  • Fri, 27 Feb 2009 at 8:37 PM, by Borneojokes
    ni kalo owner da terbaca ni,ble kna saman hang ni..ekekekek...

  • Fri, 27 Feb 2009 at 11:53 PM, by miley cyrus
    sape owner karangan ni???

  • Fri, 27 Feb 2009 at 11:55 PM, by miley cyrus
    perhatian!!kpada sesiapa yg akn mnduduki upsr!!!sila buat karangan sperti ini!!!

  • Sat, 28 Feb 2009 at 12:06 AM, by musang
    aku rasa lah miley cyrus punye karangan nih.. takpun velove kot? mcm sama je

  • Sat, 28 Feb 2009 at 7:45 AM, by wakekeke
    tol2.. pemeriksa mesti bahagia kalu de karangan byk cani..

  • Sat, 28 Feb 2009 at 10:12 AM, by newsaga
    aq punya karanganlah!! http://www.lawakjenaka.com/bahasa-melayu/lawak-bodoh/pengalaman-ngeri-terakhir.html

  • Sat, 28 Feb 2009 at 6:08 PM, by miley cyrus
    woahh..!!!!owner lawak ni dah nak mngamuk...

  • Thu, 5 Mar 2009 at 2:10 AM, by mrhann84
    erk..kantol..skali tuan die ada kat cni daaa... lariiiii................

  • Thu, 22 Oct 2009 at 8:20 PM, by Guest
    peminat setia untraman dan tranfomers ala cita

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.