Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Malam pertama jamil & ayu.

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: manse77
Word Count: 252
Date: Wed, 18 Aug 2010 Time: 9:37 AM
24 comments

Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana.Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai tukang jahit dikampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya. Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai. Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi nikahan. Ayah Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian,langsir, sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil ? Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun memasuki peraduan dengan bahagia.Namun,ketika Jamil membuka pakaiannya dan tinggal hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri. Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar dalam yang dipakai. Aduh!!! Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih terpampang jelas tulisan,”BERAT BERSIH 25 KG” . Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat sebegitu.

Share this lawak:

About the Author

terbaik


Rating: 3.0

Comments

  • Wed, 18 Aug 2010 at 2:23 PM, by Melly
    kah3~ bolelaaa.. drpd x de kn?

  • Wed, 18 Aug 2010 at 2:27 PM, by manse77
    aper pendapat anda dengan fesyen terbaru tu..underware canvase..haha.

  • Wed, 18 Aug 2010 at 4:29 PM, by aradoqx
    mmg klaka gile

  • Wed, 18 Aug 2010 at 4:49 PM, by sensoredname
    aku repek lwak nie...jalan crita yg menarik....

  • Wed, 18 Aug 2010 at 4:49 PM, by sensoredname
    aku respek lawak nie....jalan crita mmg sempoi..

  • Wed, 18 Aug 2010 at 5:51 PM, by xxyy
    dah ade

  • Wed, 18 Aug 2010 at 6:27 PM, by conan edugawa
    hahahah..weldone..

  • Wed, 18 Aug 2010 at 9:44 PM, by momoKiy
    hahaha...klakar urr...woi x yah urr curik ava orang...potong tlinga kow!!!!

  • Wed, 18 Aug 2010 at 10:06 PM, by joect_rhf4
    ceh "about the author" terbaik konon. syok sendiri, bc dulu yg lps2...

  • Thu, 19 Aug 2010 at 8:38 AM, by manse77
    lah mmg dah ada sebelum nie..tapi diorng copy dari aku..aper da..tgk location lah sikit.haha..nampak nama BENUT tu?

  • Thu, 19 Aug 2010 at 8:40 AM, by manse77
    joect ko cari artikel yg bulan bila punya..? tunjuk..stakat gebang xder proof xpyh beb..hahaha..

  • Sun, 29 Aug 2010 at 8:51 PM, by aliputra
    wawawa...lawak2 ori..

  • Wed, 1 Sep 2010 at 5:00 PM, by Nazeratul Effah
    wakakakaka...da lama aku tau ceta ni..tapi bila ingat balik mmg aku tak leh tahan...wakakakakakaka..ada ka besar n beratnya cam tu..ish3...

  • Mon, 13 Sep 2010 at 1:55 AM, by riena_tomato
    hehehehE~

  • Mon, 11 Oct 2010 at 11:57 AM, by bonyvone_myzone
    penah baca crita ne...

  • Thu, 28 Oct 2010 at 7:02 PM, by adie007
    dye punye panjang x tulis ke ? ? btw lawak (:

  • Mon, 1 Nov 2010 at 10:37 AM, by aQiErA_91
    hahahaha

  • Thu, 4 Nov 2010 at 5:32 PM, by bonyvone_myzone
    Aku nak sgt kena rogol oleh berat bersih 25kg.... cipap i ne dah bkarat....asyik2 yg masuk sosej....bosan!

  • Thu, 18 Nov 2010 at 2:41 PM, by koking
    kau mkn sosej dr cipap...kau babi pelik

  • Thu, 18 Nov 2010 at 4:50 PM, by gundahgulana
    hahaha..berat siak pelir jamil.

  • Sat, 19 Feb 2011 at 3:23 PM, by anakjatimalaysia
    tepung pe smpai 25 kg?? tepung talam grgasi ke??

  • Sat, 26 Feb 2011 at 3:39 PM, by emma
    hahaha...... pensan trus????

  • Wed, 26 Jun 2013 at 10:58 PM, by puteri_ayam
    dh basi....

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.