Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

teka teki paling susah

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: musang
Word Count: 324
Date: Fri, 26 Dec 2008 Time: 11:05 PM
0 comments

1 Kadang2 aku kuat, kadang2 aku lemah, tak de bahasa yg aku takleh cakap tapi aku tak pernah pergi sekolah. Aku ni sape?

 

2 Jamal berusia 10 tahun dan Ibu Jamal mati. Ayahnya pula kawhin dengan perempuan lain. Pastu dia dapat adik tiri. Ayahnya telah wasiat hartanya kepada Jamal apabila dia sudah mati. Walaubagaimanapun setelah ayahnya sudah mati Jamal tidak dapat harta itu tetapi adik tiri dia je dapat kenapa?

 

3 Satu petang sepasang suami dan isteri sedg berada dlm perjalanan ke suatu destinasi. Tiba2 kereta diorg terbabas. Diorg selamat cuma enjin kereta dah rosak dan si suami nak pergi mintak tolong. Sebelum pergi dia tutup sume tingkap dan kunci kereta. Tapi bila dia balik semula isteri dia dah mati dan ada stranger dalam kereta tu. Kereta tu langsung takde kerosakan pecah masuk. Camne isteri dia mati dan camne stranger tu ada kat situ?

 

4 Sorg lelaki telah di temui mati meniarap kat padang pasir. Dia pakai beg galas nampak macam pengembara. Dia telah mati sejak 2 bulan lalu tetapi padang pasir tak dilalui oleh org sejak 3 bulan lalu. Apa sudah jadi?

 

5 Boleh tak seorg lelaki kahwin dengan adik janda dia?

 

6 Seorg ayah telah mewasiatkan syarikatnya kepada anak tunggalnya sebelum dia mati. Namun setelah ayah tu dah mati si anak kecewa dia tak dapat syarikat itu. Kenapa si anak tak dapat syarikat itu?

 

7 Seorg lelaki pelupa telah disuruh oleh ibunya utk mengepos surat. Sebelum dia pergi ke pejabat pos dia pergi ke restoran. Setelah dia nak keluar dari restoran penjaga pintu kata kat dia "Jangan lupa poskan surat ibu encik" . Dia berasa pelik dan kini dia sedang mengepos surat ibunya di pejabat pos. Tiba2 seorg budak perempuan memanggilnya dan dia menoleh ke belakang. Budak perempuan tu pun kata "Tahniah abang telah berjaya mengepos surat ibu abang!". Penjaga restoran dan budak perempuan itu 100% tak dikenali oleh dia mahupun ibunya. Camne perkara ini boleh berlaku?

Share this lawak:

About the Author

Jawapan 1>GEMA

Jawapan 2>kerana Jamal mati terlebih dahulu sebelum ayahnya

Jawapan 3>stranger tu ialah bayinya dan isterinya mati masa melahirkan bayi itu.

jawapan 4>lelaki tu sebenarnya mangsa kapal terbang yg nak terhempas kat padang pasir. Dia pun terjun dgn beg payung terjun. Malangnya payung terjun takleh bukak jadi................

Jawapan 5>Tak boleh pasal lelaki tu dah mati...kan isteri dia dah jadi janda

Jawapan 6>syarikat ayah dia dah bankrap daa........

Jawapan 7> Ibunya telah menampal kertas kat belakang anaknya. Kertas itu berbunyi begini: Tolong ingatkan anak aku ni utk poskan surat ibunya


Rating: 2.0

Comments

  • Sat, 27 Dec 2008 at 3:06 PM, by X-Tigy
    bapak susah sial.memang susah gila

  • Sat, 27 Dec 2008 at 6:57 PM, by w0oFeR
    gilo babeng susah nk mampos ..

  • Sat, 27 Dec 2008 at 7:02 PM, by musang
    walaupun susah jawapan wa cakap lu mmg best

  • Sat, 27 Dec 2008 at 7:08 PM, by zanish
    yg no 2 tu...jamal dpt harta lepas dia mati kan.....sbb tu x dpt..... yg no 7 plak...mungkin mak dia letak kertas kat belakang dia....SILA INGAT KAN ANAK SAYA POS KAN SURAT...SEBAB DIA PELUPA.... BETUL TAK..... klu salah aq x kisah... im just try.......

  • Sat, 27 Dec 2008 at 7:34 PM, by musang
    zanish kau mmg pandailah betul la tu

  • Sun, 28 Dec 2008 at 12:53 AM, by tokbomoh
    no 5 jawapannya boleh

  • Sun, 28 Dec 2008 at 1:23 AM, by myaries
    jwpnnye...xtaw

  • Mon, 29 Dec 2008 at 12:42 PM, by Mek_kelate
    JAWAPANNYER!! Jawapan 1>GEMA Jawapan 2>kerana Jamal mati terlebih dahulu sebelum ayahnya Jawapan 3>stranger tu ialah bayinya dan isterinya mati masa melahirkan bayi itu. jawapan 4>lelaki tu sebenarnya mangsa kapal terbang yg nak terhempas kat padang pasir. Dia pun terjun dgn beg payung terjun. Malangnya payung terjun takleh bukak jadi................ Jawapan 5>Tak boleh pasal lelaki tu dah mati...kan isteri dia dah jadi janda Jawapan 6>syarikat ayah dia dah bankrap daa........ Jawapan 7> Ibunya telah menampal kertas kat belakang anaknya. Kertas itu berbunyi begini: Tolong ingatkan anak aku ni utk poskan surat ibunya Pandai xaku... huhuhuhuhuhu

  • Mon, 29 Dec 2008 at 9:15 PM, by miley cyrus
    stupid.....

  • Fri, 2 Jan 2009 at 3:03 AM, by liyanasal
    jwpn aku btul utk no 4 ngan no 7... hehehe...

  • Fri, 2 Jan 2009 at 2:38 PM, by musang
    toksah kencinglah....

  • Wed, 14 Jan 2009 at 3:58 PM, by remy86
    5 Boleh tak seorg lelaki kahwin dengan adik janda dia? >>>Jawapan 5>Tak boleh pasal lelaki tu dah mati...kan isteri dia dah jadi janda apsal plak?ko x ckp pun laki tu mati kan?kan?kan?

  • Thu, 15 Jan 2009 at 9:54 PM, by otak weng
    aku

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.