Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Teka-teki

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: akmal92
Word Count: 200
Date: Tue, 20 May 2008 Time: 3:33 AM
7 comments

Ha...cuba teka....jgn pikir yang bukan-bukan
tau!!!!!!!!!!!!!

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

5) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik

6) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol


7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?


8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah


9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?


10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

11) Gajah lalu patah titi....!!!semut lalu patah aper...!!!

12) ianya kereta tapi orang tak panggil kereta apakah itu..???

Jangan lihat jawapan nya dulu




ini jawapannya:-

1) Masukkan benang dalam jarum

2) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

3) MILO AIS

4) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.

5) Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam

6) Semut yang matanya BENGKAK

7) Motorsikal......sebab dia pakai tongkat

8) Panjat pokok kelapa

9) Kambing binATANG

10) Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

11) patah balik r..!!!!

12) teksi r..!!!orang tak panggil kereta pon org panggil teksi..!!!

 














Share this lawak:

About the Author

 


Rating: 2.0

Comments

  • Wed, 21 May 2008 at 3:07 PM, by DeE
    mmg menguji akal fikiran... teruskan usaha anda...

  • Sun, 1 Jun 2008 at 8:31 PM, by nibamen
    1.sate ikan 2.pemandu bas 3.miss ice 4.sedang siap sedia utk flyng kick 5.sportlight 6.semut kebulur 7.kereta antik 8.ngigau peluk bantal pluk 9.kambing gurun binatang 10.ikan betina duyong..ikan jantan..ikan dugong...

  • Thu, 5 Jun 2008 at 12:03 AM, by mr kulut
    1. koret hidung nak rasa masin ke masam. 2. bakolas b.basolas 3. mee o ais 4. klu tak air kencing tersembur kat kaki,nti bau anjing 5. lampu bilik kecik je..stadium besar. 6. semut pakai goggle sbb nak g brenang. 7. motor pokmat tempel 8. panjat kaki zirafah nak tengok testis. 9. kambing b biri-biri 10. ikan osman kering-(jantan) kedai ikan siti-(bertina)

  • Fri, 27 Jun 2008 at 2:04 AM, by akukurangsiuman
    kah..kah..kah.. lwk gler ah.. aku respect tol la...

  • Fri, 12 Feb 2010 at 9:57 PM, by Katie_Pery
    aq penah bace lawak nie kat buku yg bertajuk...entah lupa tajuk bukunya tapi yg die lawak satira .... semuanya lawak lucu.

  • Thu, 8 Apr 2010 at 11:41 PM, by hakimabadi
    No 2 tu jawapan die BASri... kawan aku. pandai kowt..

  • Wed, 8 Jun 2011 at 1:11 PM, by anakjatimalaysia
    3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais 3) MILO AIS ~milo ais mne leh dmkn.. ianya dminum...

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.